آيين هفتمين روز شهادت سيدمهدي ميرافضلي عكاس ايرنا در يزد برگزار شد 

 

آيين هفتمين روز شهادت سيدمهدي ميرافضلي سريزدي عكاس خبرگزاري جمهوري اسلامي كه درسانحه‌هوايي اخيربه شهادت رسيد،صبح پنجشنبه در مسجد "برخوردار" شهر يزد برگزار شد.

در اين مراسم، پيام تسليت مديرعامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي توسط يكي از كاركنان اين سازمان قرائت شد.

در بخشي از پيام احمد خادم‌المله آمده است : ميرافضلي، نه فقط يك همكار كه برادر و دوستي عزيز براي همه همكاران خود در خبرگزاري جمهوري اسلامي بود.

در اين پيام افزوده شده است:او در عين جوان بودن با عمق ديد و تجربه زياد يك درد آشناي مردم بود كه همواره در عمق نگاهش، مردم را مي‌ديد.

در پيام مديرعامل ايرنا با تجليل از مقام شهيد ميرافضلي آمده است: اين شهيد والامقام با آن آرامش و متانت خاص و گرماي وجودش كه از مردان بزرگ و غيور كوير به يادگارداشت به همه‌ما نكته‌ها آموخت و با شهادتش درسي بزرگتر داد.

معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي نيز دراين آيين، خبرنگاري را حرفه‌اي خطير و حساس خواند و گفت:خبرنگاران، منعكس‌كننده كاستي‌ها در همه زمينه‌هاي اجتماعي و اقتصادي هستند و براي دين و امنيت جامعه، خدمت مي‌نمايند.

حجت‌الاسلام عباس دهقان با تجليل از شهيد ميرافضلي گفت: اين عزير از دست رفته در راه انجام وظيفه خطير خود به شهادت رسيد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم مناقب امام جمعه موقت يزد هم از اين شهيد بعنوان يك خبرنگار و عكاس پرتلاش در عرصه اطلاع رساني ياد كرد و ابراز اميدواري نمود كه با تدبير مسوولان از تكرار حوادث مشابه آنچه در سانحه اخيرسقوط هواپيما رخ داد جلوگيري شود.

دراين آيين، جمعي از مديران و كاركنان ادارات دولتي، روحانيون، خانواده معزز شهدا،اصحاب مطبوعات،قشرهاي مختلف مردم و تعدادي ازكاركنان و مديران ارشد سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي شركت داشتند.

شهيد سيدمهدي ميرافضلي سريزدي عكاس و خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در سال ‪ ۱۳۴۷‬در "سريزد" مهريز در استان يزد متولد شد و در سال ‪ ۱۳۶۸‬به استخدام اين سازمان در آمد.

وي همواره به دنبال شكار لحظه‌ها بود و دوربين خود را همانطور كه تا آخرين لحظات زندگي در كنار داشت هرگز از خود دور نكرد.

بسياري از همكاران ايرنا،آثار اجتماعي با خميرمايه انساني را در عكس‌هاي "سيدمهدي" به وضوح مي‌ديدند.

از اين شهيد دو فرزند دختر و پسر به يادگار مانده است.

يك فروند هواپيماي "سي ‪ "۱۳۰‬ارتش جمهوري اسلامي كه حامل خبرنگاران، گزارشگران و تصويربرداران تعدادي از رسانه‌هاي جمعي و پرسنل ارتش جمهوري اسلامي براي عزيمت به محل برگزاري مانور آبي خاكي نيروي دريايي ارتش در منطقه چابهار بود، سه‌شنبه گذشته به علت نقص فني در شهرك مسكوني توحيد نيروي هوايي،درجنوب غربي تهران سقوط كرد و تمام ‪ ۹۷‬سرنشين آن جان باختند.

شهيدان سيد مهدي ميرافضلي و سپهدار ساجدي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي و دو نفر از دانشجويان دانشكده خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي از جمله سرنشينان اين هواپيما بودند.





يزدفردا                                                                                              ايرنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا